Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 31 januari 2010

Baby löper nu


Men hon får inte bli dräktig ännu. Nästa löp är ok. Jag hoppas att allt ska gå bra denna gång och att hon får fler än två kattungar nästa kull. Det har varit lite jobbigt att lyssna på hennes jamande nätterna igenom här nu denna veckan som gått. Förhoppningsvis löper hon om tre veckor igen och blir då dräktig så att här bli lugnt. Jag vill inte ge för mycket p-piller till mina katter så om de låter bli att löpa på vintern naturligt så är det bra. Om man låter lyset vara tänt på nätterna så kan löpning starta tidigare än vanligt och kanske kan det vara så att katterna har blivit lite påverkade av att jag suttit uppe och pluggat. Men det är ok, jag har satt honorna i köket vid klockan 21-22 på nätterna och släckt ljuset där för att de inte ska komma i löp, tycker det är onödigt och bättre än att ge dem p-piller. Men nu blir det ljusare och de kommer ändå att löpa. Gucci löpte förra veckan och ska paras om två veckor med Rocky, den nya hanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar