Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 19 februari 2010

Bad

Idag har Baby och Gucci fått bada ordentligt och blivit shamponerade. Gucci kom hem ifrån Rocky idag och förhoppningsvis har hon blivit dräktig. Rocky har blivit kload i ögat och Susse ger honom ögondroppar nu så jag hoppas han blir bättre. Fernando ska få ett bad i morgon. Pälsen på hans svans är lite fet, det brukar bli så på hanar som inte är kastrerade. Kissarna blir så fina när de har blivit nybadade. Jag önskar att det hade varit lite varmare bara, det blir ganska kallt på golvet här, fast Baby och Gucci har gått och lagt sig i min säng nu, så de fryser nog inte fast de är blöta i pälen. Mina katter gillar inte att bli torkade med hårtorken, många katter gillar inte det. Katter har sensorer och kan uppleva hårtorken som lite obehaglig. Jag får sova i en nerblötad säng i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar