Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 3 februari 2010

lungt här

Nu är det lungt och skönt, katterna har busat lite med varandra. Fernando vill tukta lilla Gucci, men annars leker de rätt bra tillsammans, de är väldigt goda vänner. Gucci busar, hon gillar att bita på sladdar, en dag ska jag ta och gnida in alla sladdar i citronsåpa så att hon slutar. Katter gillar inte citron. Jag har provat olika sprayer och så, de hjälper oftast bara ett kort tag tyvärr, så citron kan vara lösningen.
I kväll ska jag åka till veterinären med Sussies katter, jag ska hjälpa henne att få dem vaccinerade och chippade. Sen ska vi ta lilla Fiona på undersökning, Sussie är orolig för henne för hon dricker väldigt mycket vatten. Vi får se vad veterinären säger, hoppas att det inte är något fel på henne.
Mina katter mår prima och jag är så glad åt det, hoppas att det håller i sig. Baby fyller 7 år i September, tänk att jag haft henne så länge. Hon har varit frisk nästan hela tiden, förutom en hjärnskakning och en infekton som hon fick antibiotika mot för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar