Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 16 mars 2010

Busmorgon

Lilla Gucci leker gremlin och busar. Hon har klivit upp i bokhyllan för att riva till det bland mina saker och sedan sprang hon vidare för att bita hål i soppåsen och nu är hon i köket och hittar på någont. Bus och bus och mera bus. Men det rolig denna morgon var att hon kollade upp och kom mot mig idag när jag ropade på henne, kanske kattungetrotset börjar släppa lite nu. Hon är väldigt söt och gullig.
Baby vilar och tar det lungt, hon är en erfaren och förståndig kattmamma och hon är definitivt dräktig nu och har börjat bli tjock.
I går var jag i Halmstad och köpte Royal Canins Oral Care till Fernando han behöver det för sina tänder, på köpet fick jag ett paket med kitten blötfoder som jag kan använda till kattungarna, det är bättre än köttfärs.Jag köpte också modersmjölk ersättning, det kan vara bra att ha till stödmatning som kan behövas i början när kattungarn är nyfödda . Baby och Gucci får lite "baby cat" i sitt vanliga mål mat nu. Katterna har fått mycket blötmat på sistonde och det har ätit glupskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar