Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 20 april 2010

De diar

Nu är läget under kontroll, alla småkissarna diar ordentligt. De fick sin andra stödmatning för en timme sedan och de klarar av att slurpa i sig ordentligt. Jag stödmatar bara, jag ger det inte som ersättning, utan bara lite till varje kattunge så de blir starka och kommer i gång med sugreflexen. Nu diar de av kattmamman och jag ska ge dem lite stödmatning i kväll med. Jag kontrollväger dem och ser till att de går upp ordentligt i vikt, de ska gå upp 5 gram per dag ungefär. Det verkar som om de redan har gått upp några gram sen i natt när de föddes. I morse var de lite kinkiga. Om de är för hungriga klarar de inte riktigt att dia, utan blir bara väldigt sprattliga, därför tycker jag att det är viktigt att stödmata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar