Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 20 april 2010

I-kullen!


Här ligger de fyra små kattungarna, det har gått 12 timmar sen de föddes. lilla Gucci har kollat nyfiken men lite skrämt på bebisarna. Baby heter Andromeda och är född 2003, jag har lagt in henne i avelsdatabasen. Fernando heter Backkaras Fernando och han finns också i avlesdatabasen. Kattungarna har 0 % i inavelskofficient, vilket är väldigt bra. Baby har lite nya linjer bakom sig, hennes pappa var importerad från Finland. Tyvärr har jag ingen bild på Babys pappa, katteriet jag köpte Baby från lade ner efter den första kullen och de andra kattungarna såldes som sällskapskatter så jag tror att jag är ensam om dessa linjer. Men jag har i alla fall sålt några honor som är eller kommer att få någon eller några kullar. Ingen av mina katter har gått till något stort katteri, vad jag vet. Någon katte har fått en kattunge som är i ett stort katteri och med på utställningar.
Baby har lite kortare päls, men å andra sidan är hon en enormt trevlig och stark hona, så jag tycker verkligen att hon har bra kvaliteter att avla vidare på. Kattungarna som har kommit med Fernando har alla haft U.A i veterinärintyg och många av dem har haft enormt fin tjock päls.
Jag hoppas att dessa små kattugnar ska få blir fina och friska nu. Sen önskar jag att de får bra hem senare där de kan vara till en stor glädje.

2 kommentarer: