Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 29 maj 2010

Ikaros har hittat kudde

Lille Ikaros hittade en skön kudde som han gick och lade sig på och myste själv när det andra småkissarna hade gått iväg. Det såg rätt kul ut tyckte jag och slet fram kameran. Småkissarna växer och äter massor nu, snart måste jag köpa en till säck mat. Småkissarna växer och det går åt en hel del till en kull på fyra stycken. Idag väntar jag ner lilla Gucci som har varit hos Rocky för parning. Om allt går bra kommer det att födas ytterligare en kull om två månader här. Just nu håller småkissarna på att bli rumsrena, de verkar redan klara av det bra faktiskt, så detta är en duktig kull. Härnäst ska de avmaskas. Jag kommer bara att avmaska dem två gånger, eftersom jag ska avmaska Gucci och hennes kattungar senare när de är nyfödda och jag avmaskar alla katterna då. Man räknar med att katthonan får mask när de är dräktiga, för att kroppstemperaturen stiger. Om man avmaskar för ofta så kan maskarna bli resistenta och det vill jag verkligen inte vara med om. Har sett tillräckligt mycket när jag rest utomlands för att ställa till med något sådant. De små kissarna ska ha Banminth pasta som är lite mildare, eftersom de är små. De vuxna katterna får Axilur som är lite starkare och de kan de behöva som är större och äldre. Dolda felförsäkringen har jag redan beställt och fått. Jag har för tillfället If och deras stora hemförsäkring som jag tycker verkar toppen.
video

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar