Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 22 juni 2010

Dammsugarsladden är på villovägar och småkissarnas värld är lite begränsad ännu. De har inte fått komma in i vardagsrummet på ett tag nu. Det har tagit lite länge, men jag hoppas att jag kan få tillbaka dammsugaren i morgon, hel och fin. Jag gillar inte när det blir för mycket damm, katterna brukar tycka att de ska rätta till sånt genom att äta upp lite av dammet. Jag är rädd att det kan fastna i magen, eller att det blir hårbollar som de spyr upp. Visst det händer ibland att katterna spyr upp hårbollar, men om man håller efter lite så blir det inte så ofta. Om man kammar katten varje dag och dammsuger två gånger i veckan blir det inget hår överallt och katten spyr nästan aldrig upp hårbollar. Man kan ge katten lite av royal canins antihairball foder också om katten ofta får hårbollar eller har problem med magen. Baby är en katt som gillar att ha rent omkring sig och städar själv annars. Fernando är inte lika noga, men jag borstar honom ofta eftersom han har en enorm päls. När han börjar se ut som en raggarfäll så tar jag och tvättar honom med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar