Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 26 juni 2010

Igloo poserade


Lille Igloo satte igång att posera när jag tog fram kameran. Han har vitt på alla tassar, men en aning lite på ena baktassen och ena framtassen. Det är dock bättre att ha för lite än för mycket vitt. Hans ögon är vackert blåa. Igloo har fått ganska mycket stödmatning för att öka i vikt under de första veckorna, därför är han mer social och kommer fram till en och är nyfiken.
Lille Igloo är brunmaskad. Maskfärgen växer ut successivt och han kommer troligen att vara väldigt mörk när han uppnått en ålder på två år. Han kommer att bli väldigt fin med en mörk mask i ansiketet till de blåa ögonen.
För några dagar sen fick jag stamtavlorna från kattklubben, så nu är de klara med. Jag hoppas att jag ska få tidningar från kattliv med, jag brukar få några nummer att skicka med kattungeköparna, eftersom jag har mitt katteri i deras annons. Jag har
beställt, men det har inte kommit än, så jag får nog ta kontakt igen med dem och hoppas att något händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar