Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 9 juni 2010

Passade på


Småkissarna låg och vilade i köket när jag kom in. De är så gossiga och springer riktigt fort nu. De busar och leker en hel del när de är vakna och det kan vara svårt att få en bild på alla fyra samtidigt. Jag hoppas att de kommer att få lika fin päls som sin syster Gucci.
I kväll tänkte jag avmaska dem första gången, jag ska nämligen byta all sand i sandlådan i morgon hade jag tänkt, så det passar ju bra. Jag måste då avmaska alla katterna i katteriet, men det är ok.
Kattungarna är riktigt bra på att klättra, deras små klor är väldigt vassa och tränger igenom, jag ska börja klippa klorna snart också. Det är bra att börja tidigt lite då och då så vänjer de sig. Det brukar inte vara något problem med det sen när jag har vant dom. Innan jag skickar iväg dom så brukar de ha fått en ordentlig kloklippning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar