Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 13 juni 2010

Sötingarna


Idag är det lungt här. Jag hoppas på att få tillbaka min dammsugare i morgon eller i veckan som kommer. Gillar inte att katterna äter upp dammtussar för de spyr sedan och dessutom blir det hår i avföringen som gör att det lättare fastnar bajs och dras med runt. Något som är bra för hårbollar är royal canins anti hairball som innehåller psylliumfrön. Om katten har lite problem med mage och tarmar så kan det bero på att den har slickat i sig päls. Oftast spyr de upp dem som hårbollar. Om man kammar eller borstar katten varje dag så sparar man massor av dammsugning och katterna spyr sällan upp hårbollar då.
Pappa Fernano har väldigt lång päls och får lätt tussar i pälsen, så han måste man borsta ofta medan mamman Baby har lite kortare päls. Jag borsta mina katter ett par gånger i veckan. Baby har aldrig haft tussar i pälsen, men hon tycker det är skönt att bli borstad och få bort löst hår från pälsen.
Jag har beskurit bilden lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar