Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 26 juli 2010

Gucci

Gucci ska snart ha kattungar, hon är väldigt tjock. Jag hoppas att allt ska gå bra. Tyvärr har både jag och kattungarna varit lite dåliga i magen ett tag nu. Ikaros har mått sämst och ville inte äta förra veckan. Småkissarna har fått lite Aloe vera juice och Diarsanyl. Lille Ikaros har fått lite modermjölksersättning med, så att han kommer i gång och blir bättre. Nu har han börjat äta och idag köpte jag sardiner på burk som de frossade i, jag hoppas bara att det inte blev för häftigt. De brunmaskade pojkarna verkar inte ha blivit så medtagna av magsjukan, de busar för fullt och lever om. Lilla Isole är också rätt utmattade efter detta. Jag har varit orolig, men det verkar som om det löser sig. Det är ju rötmånad nu och jag har haft en kull för länge sen som också blev magsjuka. De stora katterna klarar sig bra, lilla Gucci får vara lite för sig själv nu, hon behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar