Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 5 juli 2010

Isolde och Ikaros


Här är raringarna i rullen, en favoritplats. När man köper klös och klätterställning tycker jag att man ska se till att den är ordentligt stadig. Klösbrädan blir en favoritplats för katten och den klättar, busar, klöser och sover där mycket. Detta gör att den slits en hel del, vilket är bra, annars skulle slitaget blivit på möblerna istället. De olika delarna i ställningen bör sitta ordentligt. Jag hade tidigare en sovdel som liksom hängde fast på en av stolparna, med följd att tyngden blev ojämn. En dag när Baby låg och sov i den så lossnade den och hon for i golvet och fick sovdelen i huvudet. Det blev en stor bula och hjärnskakning för henne. Jag blev tvungen att åka akut på natten till djursjukhuset och få henne röntgad för att se så att det inte var något riktigt allvarligt. Kalaset kostade runt 2000 kronor. Det var inget vidare och orolig blev man med. Detta var pengar ur min självrisk som jag betalade, hade det varit värre och hon hade behövt operation så hade försäkringen börjat täcka det hela. Om en ställning börjar bli lite sliten och dålig, eller något annat blir dåligt bör man byta ut det, mycket trevligare än att lägga pengar och tid på att sitta på akuten. Köp inte ställningar med sidhäng, de håller inte speciellt länge och de går oftast inte heller att reparera heller. Om katten vill ha sidhängande bädd så kan man köpa såna som man sätter på elementet, de kan trolige fungera bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar