Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 16 juli 2010

Lila maskade Gucci



Gucci ska snart få sin första kull och ligger och vilar på rygg som högdräktiga honor brukar göra. Gucci är nu ett och ett halvt år gammal och jag förväntar mig att hennes mask kommer att fortsätta växa åtminstonde ett halvår till, kanske till och med i ett år till. Eftersom masken växer ut succesivt så förefaller det som om birmakatter har olika masker. Visst finns det olika färger, men maskens storlek beror mycket på ålder och om katten är kastrerad eller ej. Katter är också personligheter och varierar även i utseende lite grann. Gucci har en fantastisk päls som är väldigt tjock och ganska silkig i strukturen. Hon har fått det bästa från både pappa Fernando och Mamma Baby. Fernando har väldigt tjock men ullig päls, medan Baby har lite silkigare kortare päls.
Baby har fått tre kullar tätt inpå varnadra nu och får inte paras igen förrän i början av nästa år, men jag hade tänkt låta henne vila hela 2011, för det kan hon behöva. Hon ska få extra vitamner, jag brukar köpa vitabee som jag tycker är jättebra, hennes päls blir riktig fin och hon får en lejonman då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar