Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 16 juli 2010

Lyxa till det!


Jag hittade denna vattenfontän för kissen med kolfilter. Om man vill lyxa till det lite för kissen. Jag tror att detta kan vara en väldigt uppskattad pryl för katten. Mina katter drack ur en plastskål tidigare, men katter är kräsna och renliga djur och försökte dricka ur mina glas istället när de stod på bordet. En dag hade jag ställt en blomkruka i kermaik på bordet och av någon annan anledning fyllt den med vatten, katterna började dricka ur den. Jag tänkte då att de får använda bägge ett tag. Jodå, katterna föredrar att dricka ur ett keramik kärl, vattent blir godare. Min slutsats är att katterna uppskatter ett gott vatten av hög kvalitet. Nästa gång jag handlar till katterna ska jag nog prioritera denna vattenfontän. Jag tycker själv om vatten med hög kvalitet och har en vattenvirvlare på min egen kökskran. Lilla Gucci brukar på köksbänker för att försöka dricka direkt från kökskranen, hon älskar frächt och friskt vatten och fast jag byter vatten två gånger per dag och tre gånger per dag nu i sommar värmen så vill hon ändå ha det frächaste, från kranen direkt, alltså. Här är länken till en sida med beskrivning http://www.supercat.se/kattmat/vattenfontaner/freshflow-vattenfontan.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar