Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 16 augusti 2010

Bildbevis


Gucci har snott kattungarna från Baby, här ger hon dem di medan Baby ligger och vilar i vardagsrummet, aja baja!
Fast det är nog rätt ok, Baby är ganska trött på småkissarna nu, igår kikade hon till en med bakfoten som ville umgås. Hon tycker att de är tillräckligt stora för att klara sig själva nu.
Det skadar aldrig att de får lite extra mjökl och antikroppar från Gucci heller faktistk, förhoppningsvis blir de bara starkare efter det. Kattungarna blir rätt bortskämda, de har fått en del blötmat av mig med. Nu tänker jag inte ge dem lika mycket, rötmånaden är över och allt är bra annars. Det har varit en jobbig tid inte bara för mina katter som blev magsjuka, Sussies katter fick ögoninflammation och Grannens hund fick en böld i ansiktet. Jag tror att värmen och fukten i luften har gjort att det blivit väldigt mycket bakterier och man måste vara försiktig. Djuren är tyvärr inte så försiktiga och kan lockas att slicka på något som är lite äckligt ibland. Denna tid på året får man vara på sin vakt om man har djur, torka golven ofta och byta vatten ofta. Samma gäller kattsandlådor och så. Jag brukar vara försiktig och inte klappa andra djur ute, så att jag inte för med mig bakterier in, i såna fall tvättar jag händerna noga innan jag tar i mina katter. Ibland händer det dock att man inte tänker sig för.
Här finns ockdå mycket fästingar, så om man tar ut dem får man vara berädd att plocka fästingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar