Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 23 augusti 2010

Lille Igloo


Här har lille Igloo klättrat upp högst upp i klätterställningen. Kissarna leker för fullt och gör katt race i min lägenhet. Ikaros, Igloo och Ipod finns fortfarande kvar här. Jag hoppas att de får nya hem snart där de kan få det bra. Snart måste jag handla lite mer foder till dem och mer kattsand. Det är många katter i lägenheten nu och det är tur att de trivs med varandra. Gucci tycker väldigt mycket om kattungarna med. Vi får se om jag ska ta en till kull på henne snart, hon smålöper men jag vill vänta ett tag. Jag vill att hon är helt återställd. Baby, kattungarnas mamma mår bra och lekte för fullt i går med en leksaksråtta som hon slängde upp i luften och jagade. Hon är väldigt pigg för att snart fylla 7 år och nyligen har fått en kull på fyra kattungar.
Fernando mår också bra, han är ren och fin i sin mun nu och pencillinkuren är över för ett tag sedan. Han verkar nöjd med livet, skulle bara vilja umgås mer med honorna. Jag låter dem inte vara tillsammmans så mycket ännu. Jag vill gärna att småkissarna flyttar innan jag sätter Baby på p-piller, sen får vi se hur det blir med Gucci. Fernando får p-piller för hanar, men de verkar inte vara jättestarka, förra kullen blev ju till i alla fall, oplanerat. Men jag tror kanske att han kan ha spottat ut tabletten då, jag var inte hemma och Sussie gav honom den, hon ser dåligt och Fernando är väldigt duktig på att spotta ut dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar