Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 7 augusti 2010

Lille Ikaros


Lille Ikaros har verkligen blivit gossig. Han var magsjuk för lite mer än en vecka sedan, men är nu helt återställd. Han äter med god aptit och är nog snart lika knubbig som sina bröder. Han har blivit väldigt sällskaplig och är lugn och snäll. Ikaros leker med sina bröder men är fortfarande inte lika stark, så han får vila ibland, men jag tror han är i kapp om någon vecka på den punkten med.
Pappa Fernando har fått tänderna putsade och hade en liten tandköttsinfektion som han får lite antibiotika för. Han blir lite hängig och trött. Det verkar som han är lite tjurig med, han väckte mig tidigt i morse genom att gå runt och vråla, det brukar han inte göra annars. Jag hoppas att det slutar när antibiotika kuren är över. Hur som helst är det bra att han slipper ha tandsten och tankötts infektion. Veterinären sa att han jag ska ge honom torrfoder och det gör jag, men han får lite burkmat ibland med. Jag har gett en hel del burkmat denna varma sommar, katter dricker inte så mycket vatten naturligt, och då kan burkmat vara bra för deras njurar. För kattungarnas skull har det blivit en del burkmat och blötfoder. Kattungar har ju mjöktänder också som lossnar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar