Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 13 oktober 2010

Datorn


Det är bra att ha dator och det är bra om den fungerar som den ska också. Nu fungerar min igen i alla fall och jag la ut killarna på en GP annons i går, den är inne på Söndag. De finns fortfarande kvar på blocket men är där annonserade på min pappas adress i Stockholm. Jag hade tänkt åka dit snart nämligen. Vi får se om någon där är intresserad av att köpe en av killarna, för då kan jag ta med honom upp dit. Pappa har en rödrandig bonnkatt som heter Frasse och är ganska tam, annars, man han vill inge ha konkurrens. Det är så när med en gammal hankatt, de gillar inte alltid en ny hane i huset. Ibland kan hanar komma överrens, men det är oftast om de har vuxit upp tillsammans. Fick frångan om de inte kunde bli för tajta om de kommer från samma kull. Kanske, jag vet inte. De som har samma maskfärg verkar trivas extra bra ihop, de leker oftast i par med den som har samma färg i kullen och trivs mest med det syskonet. Även katter som kommer från olika håll kan trivas så bra med sin kompis att de sörjer ihjäl sig om kompisen dör har jag hört. Jag tror kanske att man kan förhindra det genom att skaffa en tredje katt om kompisen är gammal och man vet att den inte har långt kvar. Eller skaffa en kattunge efter att kompisen har gått hedan. Jag tror inte man skall oroa sig, mina katter har oftast anpassat sig rätt bra efter de situationer som uppstått under de år jag haft dem.

Nu skall jag fortsätta att fixa här med annonsering osv. Det är en hel del att göra, jag har beställt tidningar från kattliv till köpare av kattungar, fick inga i somras när jag beställde, men det kanske var semestertider då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar