Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 17 oktober 2010

Fernandos Pappa




Detta är Jackpot, han är en fin chokladmaskad kattherre. Han är även farfar till I-kullen. Hans mask är ganska väl utväxt, Fernando har inte lika mycet mask, men om jag kastrerar han kanske det blir så. Tror inte att Jackpot är kastrerad. Den chokladfärgade masken blir ofta inte lika stor som det bruna masken eftersom den är lite ljusare och tonar in i pälsen ytterst. Däremot har de chokladmaskade en väldigt fin elfenbensvit päls som är jättevacker tycker jag. Den behåller liksom samma fina vita färg som en kattunges.
Jag har inte blodgrupperat Fernando ännu, men Jackpot har blodgrupp A så troligen har även Fernando den blodgruppen. Jag kommer att blodgruppera Fernando så småningom, det har blivit vanligare att man gör det nu. B blod är dock inte så vanligt bland birmakatter. Min andra hane Rocky har A/b blod dvs han har anlag för b blod men han har blodgrupp A. Kommer även att blodguppera Baby, sen kan jag nog lista ut vad Gucci har för blod och om inte så får jag väl kolla henne med senare.
Fernando kommer från ett stort katteri med många prisvinnande katter och har många fina utställningskatter som förfäder. Han är så söt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar