Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 4 oktober 2010

Hope


Hope är en liten syster till killarna från H-kullen, dvs kullen innan killarna. Hope heter nu Ester och bor hos min vännina och har massor av Cocker spaniel vänner. Min vännina driver en Cocker kennel. Hon trivs bra med hundarna och leker med dem. Lilla Ester var en ganska tuff hona från början, en liten alfa hona. Hon passar med vovvarna med sitt tuffa sätt. Ester är blåmaskad och har väldigt fina markeringar.

När man har hundar och katter tillsammans kan det vara bra att se till att katten har en hög klösbräda där hundarna inte kan nå upp så att katten får vila lite i lugn och ro för sig själv ibland när den är trött. Kattmaten bör man också ställa högt upp på en bänk eller så dit hundarna inte når, eftersom kattmat inte är så bra för hundar.

Jag har själv haft hund, en stor en och vet att det är bra om man kan hålla sandlådan undan för hunden. Hundar gillar att äta kattskit ibland och det kan bli problem med magen om hunden kommer åt kattsandlådan och mumsar i sig. Min hund lyckades välta omkull barriären in till katternas rum där kattsandlådan stod och jag kom inte på det förrän hunden hade ätit ett antal skitar. Stackars vovven fick ont i magen och diaree. Se till att bara katten kan komma åt sin sandlåda. Kolla gärna in lilla söta Ester på http://flankeushope.blogspot.com/ Kolla gärna de fantastiska bilderna på Petras hundar och hennes blogg på http://nackrosdammens.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar