Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 28 oktober 2010

Ipod och Fernando

Lille Ipod till vänster vilar tillsammans med pappa Fernando till höger. Han är söt och nyfiken. Småkissarna hade verkligen slaktat min angorakofta, men det gjorde inget, den var secound hand. Jag brukar vara rädd om det som inte är secound hand och lägga undan sånt jag är rädd om. Fernando har slaktat en del strumpor för mig, så det gäller att stänga byrålådan ordentligt för annars är han där och norpar ett par. Strumpbytet tar han och bär iväg och slaktar på en hemlig plats sedan. Ibland har jag hittat mördade strumpor i vardagsrummet, de har varit rejält bearbetade och haft hål i sig. Så kan det gå, som tur är händer det inte så ofta. Annars är kissarna väldigt förtjusta i sina leksaksråttor, speciellt de som luktar lite kattmynta. De har också en gummimask och lite andra kul leksaker som de gillar att ta som byte. Meningen är att de skall ta sina leksaker som byte. Om en katt hittar något som den tycker är roligt eller spännade kan det hända att de lägger det i vattenskålen eller i matskålen. De associerar kanske ett byte med mat, jaktinstinkten kanske säger att de egentligen borde äta råttan, så den får ligga i magskålen. Gucci brukar leta reda på mina hårsnoddar, hon verkligen gillar hårsnoddar, förmodar hon ser dem som maskar. Hårsnoddarna lägger hon i vattenskålen. Hon har slaktat en del hårsnoddar för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar