Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 15 oktober 2010

Jag och Fernando, han håller mig sällskap framför tvn och väcker mig på morgonen. I veckan som kommer skall jag ta med småkissarna till veterinären för att vaccinera dem. Det är hög tid. De har förvisso diat på Både mamman och Gucci en hel del. Men jag tror det är slut snart med det. De får ju antikroppar där och jag har ju trott att kattungarna skulle bli sålda ganska nära levernsdatum, men så har det inte blivit.
Inom SNRF så kan man sälja en kattunge utan att dubbelvaccinera, det räcker med att vacciner en gång, sen får köparen göra den andra vaccineringen. Det kan bli rätt mycket åkande fram och tillbaka till veterinären om köparna inte kommer samma vecka för veterinärintyget skall endast vara en vecka gammalt när man säljer en kattunge. jag har fyra mil till veterinären härifrån, så därför chansade jag på att få kattungarna sålda tidigare. Hur som helst får de sina prutor denna vecka som kommer. Jag brukar annars dubbelvaccinera för att ge köparen den servicen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar