Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 1 oktober 2010

Kattmamman

Idag fick jag en fin bild på Baby, min lilla kattmamma. Hon är väldigt söt och snäll. Hon blir alltid glad när hon får uppmärksamhet, men vänder då rumpan till. Både katter och hundar vänder ofta rumpan till när de skall vara vänliga, för i rumpan har man inga tänder, vilket betyder att man är vänligt inställd. Baby heter Andromed i Stamtavlan och har nyligen fyllt sju år. Hon har haft ett helt gäng kattkullar nu. Hon älskar sina kattungar och tar väl hand om dem. Baby är väldigt näpen och fin. Hon är inlagd i Pawpeds avelsdatabas liksom Fernando. Hon och Fernandos kattungar har 0% i inavels kofficient, vilket är väldigt bra. Många katter har lite inavel i sig eftersom det inte har funnits så många birma i Sverige och ibland har det varit långa perioder det har varit svårt med import av birma. Sverige och Nya Zeeland har de finaste birmorna i världen. Babys kattungar är ganska aktiva. I mitt katteri vill jag uppnå att det föds väldigt trevliga, sociala, friska och intelligenta katter. Baby är så trevlig och snäll så jag ser gärna att hennes egenskaper förs vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar