Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 21 oktober 2010

Lille Igloo


Lille Igloo leker i den nya klätterställningen. Jag hade varit på jakt efter en sån fin klösbräda med bollar på. Denna typ av leksak tror jag ska hålla ett tag och kissarna älskar den. För Fernando är detta den roligaste leksak som finns, han är inte så lekfull annars. Fernando har dock börjat att få för sig att han ska leka med mig på morgonen. Han väcker mig och om jag puttar i väg honom sätter han igång och busar med mig.


De senaste dagarna har vi klippt klor, borsta pälsar, rensat öron och borstat tänderna på alla katterna. Det är alltid bra att klippa klorna dagen innan man ska tvätta dem eller ta iväg dem till veterinär eller något annat. Mina katter rivs vanligtvis inte, men vatten kan göra att de får panik och då kan man bli riven.


Igloo är den största hanen och har mest distinkt mask. Han är också väldigt social men också busig. Han är väldigt söt och pälsen är typiskt semilånghårig. Jag tror definitvt att han skulle kunna gå bra i avel och på utställning. Men han blir lika bra som sällskapskatt. Jag har ju inte ställt ut dom, så jag säljer kattungarna som sällskapskatter eftersom de ännu inte har någon titel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar