Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 20 november 2010

Brorsorna Ikaros och Igloo


De har fått en jättetjock mysig semilånghårig päls. Killarna är nu stora och på väg att bli könsmogna tror jag. Har jag tur dröjer det ett tag till. Fyra könsmogna hanar i en lägenhet kan bli lite mycket, men eftersom de ha vuxit upp tillsammans blir de kanske inte ovänner på blodigt allvar. De busar dock kanska friskt ibland med varandra, men det är bara lek. Ikaros och Igloo är som mest sällskapliga och skulle kanske kunna gå bra ihop med andra husdjur med. De har fått väldigt fina tjocka svansar med. Jag kommer att sälja dem som sällskapskatter, men vill man kan man ta med dem till en utställning och även ha dem i avel. De har trevligt temperament. Igloo kommer ofta fram och pratar och vill sitte bredvid och bli klappad, han spinner väldigt mycket. Ikaros är också väldigt sällskaplig, men framförallt ett matvrak ännu. Han är jätteglupsk och stönar så fort han känner doften av burkmat, han smattrar med läpparna och låter som en minigris. Han älksar kyckling och annan burkmat. Torrfoder går an, men jag har aldrig haft en så matglad katt tidigare. Som tur är blir han inte fet. Han kan även lämna lite mat på tallriken, så jag tror ändå inte att han äter för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar