Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 7 november 2010

Småkissar


De har blivit så fina och gossiga, kattungarna är nästan stor nu, snart ska jag till veterinären och ge dem ytterligare en vaccinering sen behöver de inte vaccineras på högst tre år, men jag skulle nog vaccinera dem om två år senast tror jag, sen kanske vart tredje år.
De är jättefina och jag tror visst att de alla skulle kunna gå på utställning. Visst kan de alla gå, men jag vet ju inte vad de skulle få för utlåtanden, det beror också på domaren, vad han gillar hos en birma. Igloo till exempel är ganska stor och har fått väldigt tjock päls, han är som en liten teddybjörn och väldigt gossig, lite liten markering på en framtassen men det kanske inte gör så mycket, det finns trots allt en markring där och det är bättre med för lite än för mycket. Ikaros verkar ha fina markeringar på framtassarna åtminstonde, har är ursöt och gullig. Ipod har nog finast markeringar. Den som är mörkast är dock Igloo. Oavsett deras markeringar är det också andra saker som är viktiga vid en utställning till exempel ögonfärg, huvudets form och pälsen som ska vara semilånghårig på en birma. Kissarna har en bra ögonfärg utan inslag av någonting annat än blått, det är en fin blå färg, mellanblå, inte någon grå ton eller annat tråkigt. Mina katter härstammar från väldigt fina utställlningskatter. När jag har kollat andra birma katter på annons och även när jag varit på utställning så har jag känt mig nöjd med mina katter och som de ser ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar