Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 30 december 2010

Hurra för GeKås




Idag var jag på Ullared och det var verkligen på tiden, för nästan allt här hemma sjöng på sista versen om det ens fanns kvar. Katterna har fått kattmat, vitaminer, leksaker, kattshampo och två nya kattbäddar varav en av dem på bilden. Det är tur att Ullared finns när man inte är rik. Kattkojan på bilden kostade bara 99:- och vitaminerna runt 15 kronor paketet. Jag fick fyra roliga bollar med fransar på till katterna för bara 10:- och dessutom så såg jag att nya kattburar bara kostar 99:- kronor där. Hade velat köpa en katt tunnel där med till katterna men jag hittade ingen, kanske nästa gång.

När jag kom hem så kom katterna och tittade nyfiket på allt jag handlat, de blir så glada när de får något, de är som barn. De har lekt med sina nya bollar, det märks att de är just de nya leksakerna som är kul för hela gänget har lekt med dem. Katterna provade också de nya kattkojorna och inspekterade dem. På bilden ligger Gucci i den beiga och myser, det finns en leksaksråtta i taket på den. Klart prisvärd kattpryl. Jag är glad med, nu kan jag kasta lite av det gamla möget som de gillade, en gammal kudde och lite halvdåliga leksaker. Dessutom så kunde jag fixa en hel del nya städsaker som är bra att ha med om man har katt. En liten soppborste med skyffel kostade endast 8 :- och den vet jag att jag får nytta av. Nu känns det rent och frächt här katterna ligger här och jäser, de ser helnöjda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar