Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 20 december 2010

Ikaros

Ikaros mask har blivit större, den kommer att bli ännu större och mörkare. Hans vänstra framtass har något låg markering. Någon frågade om man kan ta killarna till utställning, på det svarar jag ja, man kan ta dem på utställning om man vill, för det är mycket som avgör om de får en titel. En birma som till och med saknade markering på en fot fick jättefina titlar för att den var fin i övrigt.
Killarna här härstammar från fina uställningkatter, så även om jag inte tagit mina katter på utställning så skulle jag inte bli förvånad över om de vann titlar, de är ganska fina. Pälsen är tjock och semilånghårig som den ska vara och ögonen är mellanblå utan inslag av någon annan färg. De har också väldigt långa fina svansar. Kanske går jag på någon utställning i vår med katterna om jag får tillfälle till det. Man ska ju ha bil och kanske måste man vara där i två dagar, vilket innebär en väldigt massa skjuts om jag hittar någon som vill köra. I och för sig är utställningarna på helgerna. Vi får se, det vore rätt bra att få ett utlåtande på Fernando, jag tror det blir bra han är jättefin, men kanske något blyg. Ibland kan han också ställa sig och vråla om han inte tycke något är ok, men det brukar låta rätt roligt, som en protest. Då spärrar han upp ögonen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar