Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 4 december 2010

Rocy


Var precis uppe hos Sussie och hjälpte henna att ta foton på hennes småkissar. Sussie har tappat sin kamera i ärtsoppan så hennes bilder blir suddiga nämligen. Passade på att ta en kopp kaffe och klippa klorna på hennes katter när jag var där. Här är en bild jag tog på vår gemansamma avelshanne Rocky som är en tjusig brunmaskad hane. Har har verkligen blivit fin och hans markeringar är perfekta. Pälsen är lite mörk tycker jag men det är fint till de mellan blå ögonen, det ser ut som om de lyser. Rocky är en snäll hane som kommer fram och busar med mig när jag kommer dit. Han gillar att busa med dem som kommer hem till Sussie och dessutom att drämma till hennes sura bondkatt Contessa som inte gillar katthanar så att hon blir grinig.
Nästa gång jag tar en kull tänkte jag att Rocky ska bli pappa. E-kullen hos Sussie har Rocky som pappa och det är jättesöta lurventussar faktiskt, men lite mörkare i pälsen än mina som är offwhite. De ser ut som små nallebjörnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar