Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 8 december 2010

Varning Julen

Detta stod idag i Expressen Levande ljus. Katter som gärna hoppar upp på bord kan innebära en stor brandfara om ljuset välter. Men även en långsvansad hund kan ställa till mycket skada. Julgransglitter. En dödlig fara för både hundar och katter. Om de tuggar och sväljer ner julgransglittret skär det sönder tarmen med ofta dödlig utgång som följd.
En av mina katter fattade eld i svansen, men min vännina lyckades snabbt släcka svansen som tur var. Lilla kissen klarade sig bra, men det kunde ha gått illa. Om man har katt är det bra att ha ljuslyktor istället för att ha ljus stående fritt. Jag skulle kunna tänka mig att en katt tycker att glitter verkar jättekul, så ska man ha det får man nog stänga vardagsrummet om man har granen där för katten och bara ha katten där när man har koll på läget. Själv har jag inte glitter alls. Ärligt talat kanske katten river hela julgranen om man har otur. Så håll katten borta från Julgranen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar