Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 4 januari 2011

Hörnklösbräda

Den svarta klösbrädan till höger är en hörnklösbräda. Jag kan rekomendera denna för de som har strukturtapet. Katter älskar att klösa i hörnor på strukturtapeter och det kan vara bra att ha en hängade hörnklösbräda upphängd för att spara på tapeten. Eller det kan vara bra att ha flera såna klösbrädor om man har flera hörn. Dessa fanns på lilla torg zoo i Halmstad och jag har sett ännu större såna där tidigare. Ibland får de in stora hörnställningar med. Vll man göra det ännu lättare för katten att förstå var den ska kloa, så kan man köpa kattmynta och sätta på klösbrädorna. Katter älskar kattmynta.
Vill man att katterna skall hålla sig borta från något, så kan eventuellt YES citron diskmedel på saker avskräcka. Katter gillar inte citrondoft, men det är så pyton för katten att jag inte använder det kanske kommer jag att sätta det på mina elkablar i vardagsrummet om inte Gucci slutar att bita på dem snart. Det verkar dock som om hon inte är lika intresserad av dem längre som tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar