Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 31 januari 2011

Ikaros och Igloo har flyttat


I Lördags flyttade lille Igloo till en barnfamilj nära Skövde och idag flyttade Igkaros till Göteborg. Jag tror killarna får det jättebra och kommer att trivas bra.
Nu kommer jag att ta det lugnt ett tag här, eventuellt kommer J-kullen om två månader, tills dess hoppas jag att det inte blir någon större dramatik här. Baby är för gammal för att få kattförsäkring i både If och Sveland, men det verkar som om Agria fortfarande fungerar att försäkra henne i , tyvärr så var det dålig teckning idag, så jag får ringa till Agria senare och höra med dem om de erbjuder avelstillägg på en hona över sju år. Det har gått bra för Baby att få kattungar och hon är en stark hona, möjligen tar jag en kull till på henne senare i år. Om allt går bar blir det då både en J och K-kull detta år, jag förväntar mig dock ingen stor kull från Gucci, eftersom hon är en liten hona. Kanske blir J-kullen max tre kattungar.
I Februari kommer en ny kull i Sussies katteri och jag har beställt en ny hona, tänkte att det ska bli en som liknar min förra tjej, Daisy. Det är hennes F-kull. Min gamla fina hona Daisy är mormor till den kullen och jag väntar med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar