Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 8 februari 2011

Kattbädden från Ullared


Baby och Gucci ligger och vilar tillsammans i kattbädden som jag köpte på Ullared för endast 150 kronor, det var ett riktigt kap och katterna älskar dem. Baby är trött för hon har just löpt färdigt. Gucci är förhoppningsvis dräktig, men jag tror inte att det blir så många kattungar, max tre stycken, för hon är väldigt liten. Saken är den att hon även är så himla omogen och lekfull att hon springer runt och hoppar högt och så. Ibland så bara välter hon något och trillar i golvet med och slår i väggar när hon tvärvänder och springer snabbt. Hon är ung och gillar att busa. Jag hoppas att hon lugnar sig om hon blir dräktig, för jag tror inte att det är bra för kattungarna om hon dunsar runt när hon är dräktig. Förra gången så klumpade hon sig riktigt ordentligt flera gånger och jag bara tänkte, det där kan inte vara bra. Om det blir så att hon inte lyckas med en kattkull denna gång heller, så väntar jag till hon blir lite äldre, mognare och lugnare med nästa kull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar