Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 10 mars 2011

Gå på toan

Jag tycker bara att denna film är fantastisk kolla länken http://www.youtube.com/watch?v=zQbHS4YJOMc&feature=related man kan faktiskt lära katter en hel del, saken är bara att man måste vara lite vänligare mot dem än mot en hund. Katter gillar inte att ta kommando liksom, men de gillar att lära sig saker och tycker att det är kul, i den mån de klarar av det. Birmakatter är ganska intelligenta, men det tror jag alla katter är egentligen. På filmen är det en siameskatt som lärt sig använda toaletten. Jag har inte lärt mina det, eftersom jag har kattungar hemma och de skulle lätt kunna trilla i och drunkna. Just nu finns här inga kattungar, men det kommer nya snart som kommer att vara leveransklara till sommaren. Färgerna på nästa kull förväntas bli mörka, brunmask och blå. Det är ju Rocky som bli pappa till den kullen. Jag hoppas bara att allt går bra nu med Gucci och att kattkullen klarar sig. Gucci är en ganska liten hona och om det blir komplikationer nu, denna kull, så kommer hon tas ur avel.
Jag har beställt en stor säck kitten foder för hennes del och kattungarna som kommer, men idag snöar det så jag väntar till i morgon med att hämta dem. Sen har jag ringt veterinären och beställt p-piller till både Fernando och Baby. Det är väldigt bra att veterinären kan ringa in dem till Apoteket och jag kan hämta p-pillren där, utan att behöve åka till veterinären. Här blir det inga fler kullar förrän efter sommaren definitivt, i sommar vill jag vara ledig. Kattungar busar och hittar på så pass mycket saker så att jag måste passa dem lite, men de vuxna katterna slöar mest. Tänkte att Baby skall få en kull senare i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar