Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 30 mars 2011

Gucci är pigg


Gucci skall snart ha sina kattungar, men hon är full av bus ännu. Här har hon klättrat upp i diskhon och dricker direkt från den droppande kranen, det gillar hon. Katter är olika och Gucci är min enda katt som dricker direkt ur vattenkranen. I dag har hon fått en vitamin och vi har busat. Hon mår bra nu och illamåendet är över. Jag skall ner till Apoteket i alla fall och hämta medicinen som jag beställde så klart. Det kan vara bra att ha en tub Diarsanyl hemma som profylax nu när kattungarna kommer. Förra sommaren blev de magsjuka och då hade jag inte Diarsanyl hemma just då och det tog lång tid för mig att få tag i det eftersom de blev sjuka straxt innan helgen. Med Diarsanyl blir de friska direkt om de skulle vara magsjuka, den medicinen är jättebra för husdjur. Det händer ju att husdjur blir magsjuka ibland, precis som människor. Speciellt under rötmånaden och så. Det är inte något vidare om de blir magsjuka när man har kattungar eftersom de smittar varandra givetvis och alla blir magsjuka och spyr. Sånt händer och då är det bra att ha en tub och vara beredd. En tub Diarsanyl håller rätt länge och är betydligt billigare än att åka till veterinär, det botar snabbt och finns receptfritt på Apoteket. Har man bara en katt så kan man köpa om den blir sjuk, har man ett katteri eller flera katter så är det bra att ha en tub hemma.

Jag ser fram emot kattungarna som kommer snart, Gucci mår bra och är väldigt uppåt, så om inget oförutsätt inträffar tror jag detta skall gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar