Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 29 mars 2011

Gucci dräktig


Gucci skall snart ha kattungar igen. Hon fick ju en kull i somras men det blev bara en kattunge som inte klarade sig tyvärr. Hon får vara inne i mitt sovrum om nätterna tillsammans med Baby. I går så spydde hon väldigt mycket på eftermiddagen och hade lite diaree. Jag var tvungen att duscha henne på kvällen, något hon inte gillade. Idag har jag gett henne lite tonfisk med Stomax som återstället tarmfloran och även innehåller loppfrön som rensar magen. Vanligen kan de bli lite lösa i magen av tonfisk. Jag tror att de blir lösa i magen pga att tonfisk är så himla fett. Tycker inte att det gör något om Stomax och tonfisk gör att skiten kommer ut, det är nog bara bra för då blir hon av med bakterier eller vad det nu kan vara som orsakar obalans.

För övrigt har hon ätit bra och jag har gett henne vitaminer hela tiden med. Hon älskar räkor och har fått lite av det då och då.

På bilden ligger Gucci och hennes mamma Baby i min obäddade säng och vilar. Jag får tvätta lite som hon har spytt ner, sen måste jag se om jag skall gå ner till Apoteket och beställa diarsanyl, det kan alltid vara bra att ha en tub hemma. Jag vet inget som hjälper mot magsjuka så bra som diarsanyl. Det är trist att man måste beställa det och vänta på det när man bor i en liten by, normalt brukar det finnas på Apotek. Folk här har mycket katter, men det är mest bonnkatter och det verkar inte ta speciellt bra hand om dem. Tack vare att det har blivit så populärt med raskatter har en ny marknad öppnats för katter. Veterinärerna lär sig mer och mer om katter med och nya kunskaper har tillkommit de senare åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar