Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 4 april 2011

En till

Vid två tiden kom det en liten kissbebis till. Jag hade just kommit hem från affären och skulle in för att ge lite stödmatning till lillkissen när det låg blodroppar på golvet. Gucci låg i boet och hade precis slickat rent en liten kisse till. Jag tror det är en hona och hon vägde vid födsel 91 gram som är väldigt bra. Hon var fortfarande kladdig och fick efter någon timme en slurk stödmatning med. De diar bra på mamma men jag ger dem lite extra för säkerhets skull. Jag vill att de blir starka från start och att de inte missar något. Jag skall ge dem lite till mat om någon timme och då skall jag kontrollväga dem igen och eventuellt nagelacks märka dem. Det är bra att solen skiner, jag skall ta foton på dem då och namnge dem så att det blir lätt att minnas vilken som är vilken. Det kan bli en väldigt röra annars. Nu är det bara två att hålla reda på så kanske blir allt klart och bra från start. Kattungarna kommer att vara leveransklara i början av vecka 26 Jag hoppas verkligen att allt skall gå bra nu med dem, men jag tror det. Jag tror att dessa småttingar kommer att bli jättefina med. Vi får se hur de utvecklas.

2 kommentarer:

  1. Grattis till lurviga små kissebäbisar, nu kommer nog chanels bebbar snart oxå!!

    Lycka till med dem nu, de ser fina ut..

    SvaraRadera