Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 8 april 2011

J-kullen

Nu har jag kontrollvägt dem igen, de väger nu över 130 gram bägge två. Det går framåt, på Måndag är det dubble födslovikten som gäller och de lär de vara upp i då. Kattungarna är nu inte ens hungriga när jag tar upp dem. De har gått upp så här mycket det senaste dygnet nästan bara på att dia, så nu behöver jag inte alls ge någon stödmatning. Småkissarna ligger hos morsan och diar lite i taget nästan hela tiden för att det är mysigt. Ibland går Gucci ur boet när de har somnat och ligger och vilar för sig själv några timmar. Idag lämnade jag kattungarna på golvet efter att jag hade vägt dem för att se vad Gucci skulle göra, hon kom genast och hämtade dem och drog in dem i boet. Den kattigloon verkar funka jättebra för henna och den är ju lite varmare också, då den står vid elementet. Hon gillar den verkligen. Vanligtvis brukar katthonorna flytta sina kattungar till något annat ställe efter ett tag, där de känner sig mer nöjda. Ibland kan det bli på något väldigt konstigt ställe, så att jag får själv flytta tillbaka dem. Det kan bli så att honan flyttar dem tillbaka till det kostiga stället och så håller det på ett tag, tills någon av oss vinner, oftast jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar