Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 20 april 2011

Justcie promenad


video


Lilla Justice är den första att själv gå ur boet. Detta är hennes första promenad. När jag kom in i rummet och hon såg mig klättrade hon ur boet, magplask! och började försöka att krypa runt. Det gick rätt bra för henne att ta sig fram. De lär sig mycket snabbt. Lilla Justice var hungrig och trodde nog att jag kunde ge henne lite välling. Jag vägde bägge småkissarna, men Justice har inte gått upp mer än 12 gram på två dagar så jag gav henne lite stödmatning. När jag hade gjort ordning välling och kom tillbaka in och kontrollvägde hade hon gått upp flera gram, så jag förmodar att hon ätit från mjölkbaren. Det kan gå upp flera gram på en måltid, kanske 5-10 gram. Nåväl, hon fick lite extra välling i alla fall och ska få lite mer i kväll. Sen hoppas jag att hon äter ordentligt. Mycket möjligt att hon sovit och inte ätit på ett tag innan jag vägde henne. När jag kontrollvägde första gången vägde Justice 246 och Juvel 273 gram, så det är ganska mycket skillnad. Jag skall kontrollväga i kväll med och hoppas att hon har gått upp en hel del då.


Baby började fatta intresse för småkissarna i går och gick och la sig i boet. Hon har även lyft in en av kattungarna i boet som jag tog i går när jag städade. Baby har blivit tjock av fodret som är till för dräktig kattmamma och kattungar, men det gör inget, hon kommer nog att springa av sig det snabbt när kattungarna snart börjar busa och leka. Då får honorna jobb med att hålla koll på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar