Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 7 april 2011

Justice 3 dagar gammal

Jag har just matat och vägt småkissarna, de äter väldigt bra. Nu har jag dragit ner på stödmatningen, de kommer bara att få stödmatning tre gånger per dag nu. Jag vill att de diar mer på mamman nu när de blivit lite piggar och starkare. De går upp väldigt bra i vikt. Just nu väger de bägge två 115 gram. På måndag skall de ha gått upp till dubbla födslovikten, vilket är högst sannolikt om de fortsätter i denna takt. De är vädligt starka och kavata. När de inte fick stödmatning i dag vid luch blev de en del pipande och diade ivrigt på Gucci. Det är bra att de blir hungriga och försöker att dia, men det känns lite taskigt att inte ge dem flaskan. Jag vet dock att de vid detta laget kan dia väldigt bra, för de har gått upp i vikt duktigt under natten med. Nu när jag tog foton så såg jag att lilla Justice putsade tassen likt en vuxen katt, så jag försökte att fånga det på film. Jag har inte sett en så liten kattunge göra så tidigare, hon är bara 3 dagar gammal.
video

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar