Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 15 april 2011

Nyfiken!


videoNu börjar kattungarna titta sig om nyfiket. De ser när man kommer in i rummet och går fram till kanten av boet och börjar pipa. Jag tror det är Juvel som kommer fram här på filmen. De väger idag 205 gram bägge två. Justice har nästan öppnat ögonen helt och hållet. Jag vet att de känner igen mig när jag kommer in i rummet, annars hade de väst eller hållit sig undan, men de vet att jag kanske ger dem lite stödmatning och att man kan tigga lite välling genom att pipa när jag är där. Men som sagt, nu stödmatar jag dem inte, de diar bra från mamman. Vikten kan variera rätt mycket före och efter att de har ätit. Magen blir rund och trind när de är mätta. Ändå vill de komma upp. De är typiska birmor redan nu och vill umgås och vara med. De gillar redan att man tar upp dem och klappar dem. Om man håller dem och klappar dem blir de tysta, då är de nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar