Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 2 maj 2011

Gå på lådan

Första korven hittades idag på lådan. I dag hade jag lagt in ny kattsand och satt kattungarna i lådan. Sen gick jag ut ur rummet och stängde dörren. När jag kom in sprang kattungarna runt. Senare på dagen hittade jag en liten korv i kattsandlådan som var kattunge storlek. Så det gick väldigt snabbt för dem att förstå var toaletten är. Trots det hittade jag också en liten torr korv i boet. Men de kommer snart att vara helt rumsrena. Jag tror att det var lila Justice som var den som första la en korv i kattsandlådan. Möjligt att även Juvel har fattat, men det var Justice andra gång som hon fick sitta i lådan och Juvels första gång. Juvel smakade på sanden idag, det brukar de göra i början, därför skall man ha icke klumpbildanden sand, som jag har just nu.
Kattungarna har fortfarande smakportioner och har börjat få uppblött torrfoder med, för att få smak på det. Lilla Justice äter nu från tallrik och Juvel får man fortfarande mata. Jag tror att de bägge kan äta själva i slutet av veckan. De får fortfarande lite kattunge välling, eftersom jag har en del kvar och det är väldigt nyttigt. Skall lägga det sista pulvret på lite uppblött torrfoder till dem sen när de börjar att äta själva.
Idag har jag även köpt en del räkor till Gucci, hon älskar räkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar