Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 18 maj 2011

Justice blåmaskad

I går beställde jag stamtavlorna på småkissarna. Lilla Justice är blåmaskad och föddes ju på en måndag. Hon var andren ut. Hon har varit den mest utåtriktade och nyfikna av flickorna. Tyvärr har en en vit strumpa, d.v.s. för mycket vitt på ena framtassen och därför kan hon inte bli utställningskatt. Jag säljer alltid mina kattungar som sällskapskatter, eftersom jag inte själv ställer ut dem. Alla kattungar hit intills har haft U.A på alla punkter på sina veterinärintyg, så jag förväntar mig att denna kull också får lika bra på sina.
Justice blir nog bara en snuttekatt som kanske med sitt utåtriktade och modiga sätt kan funka bra tillsammans med andra husdjur som t.ex hundar. Hon skulle nog även uppskatta barn att leka med, då hon är väldigt lekfull och birmor brukar gilla barn.
Jag rekomendrar henne inte som avelskatt, men om någon vill ta en kull eller så, så går det med. Saken är den att alla katter behöver inte bli avelskatter och Justice är inte helt enligt standardutseende. Hon har dock stamtavla och är väldigt söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar