Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 13 maj 2011

Riskabel sovplats!

Kattungarna springar nu runt och busar och brottas. När det har hållit på ett tag med sina bus så blir de trötta och lägger sig att sova. Här har lilla Juvel hittat en bra sovplats tycker hon, men jag skulle ju tvätta denna dagen! Man måste hela tiden vara på sin vakt när man har småkissar hemma, de kan krypa in och ner var som helst. Jag brukar kolla och se var de finns innan jag lämnar rummet. De får antingen befinna sig i köket eller sovrummet i detta stadiet, så att jag har koll på dem. Som tur är har jag aldrig tvättat någon katt i tvättmaskinen av misstag, men det finns folk som har råkat få med kisse i tvätten tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar