Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 14 juni 2011

Kattunge paketen

Royal Canin som jag handlar foder från, brukar tillhandahålla väldigt praktiska kattungepaket med lite foder som följer med. Nu har dessa inte kommit, som de skall och jag har ringt idag och hört efter var de tagit vägen. Det visade sig att det har blivit något krux med posten helt enkelt för Royal Canin hade sänt ut men de hade blivit tillbaka skickade till Royal Canin för jag hade inte hämtat ut dem sa de. Saken är den att jag har varit hemma en hel del, eftersom jag har studerat i Hytle unde våren. Så jag förmodar att posten har kommit fel eller har försvunnit någonstans. Hur som helst gjordes en ny beställning idag och de sa att de skall försöka skynda på den ordern så att jag hinner få dem till slutet av nästa vecka. Royal Canin har fått väldigt fina nya paket till kattungarna nu som innehåller mat, matskål, liten bok om kattungen, en liten kylväska, en rabatt kupong och lite brochyrer om Royal Canins foder för olika katter och behov.
Royal Canin brukar vara väldigt bra, de har många olika foder att välja mellan till katterna. Jag köper även R.C välling för kattungar till varje kull för att kunna stödmata dem om det behövs. Sen har jag slutat ge dem köttfärs som första föda, utan köper R.C. first age pate som de får istället, det känns mycket mer praktiskt och kattungar älskar den.

Just nu ligger hela skaran och sover här, jag har läst en bok nu i förmiddags och de sprang runt och busade. Gucci tycker att det är så kul att busa med kattungarna, medan mormor Baby lägger sig i kattburen och vilar ett tag i lugn och ro. Lilla Justice har busat med mig med, hon var vaken längst och ville fortsätta busa när de andra hade lagt sig för att vila.

Jag tror det blir rätt lugnt här den kommande veckan förutom en hel del bus. Jag var nyss nere i affären och köpte en burk kattmat. Jag har förstått att de är lite sugna på det idag, igår fick de bara torrfoder. I helgen fick de både välling och kycklinghjärtan som de verkligen tycker om. Jag brukar göra kycklinghjärtan i ugnen till dem och hos kattungar brukar de vara väldigt populära. De blir nästan lite bortskämda, men i eftermiddag får de kanske lite Coop Catz lax och tonfisk på burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar