Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 25 juli 2011

Baby äter


video


Baby är troligen dräktig och jag har köpt Royal Canins Queen till henne. Egentligen skulle jag Låtit Gucci bli dräkgit också nu, men hon får vänta. Hon har dock kommit i bra form redan. I Söndags fick hon ett bad och blev alldeles gossig i pälsen. Hon är har gått upp i vikt rätt bra faktiskt och leker och busar. Baby har lite inflammerat tandkött och jag har beställt Royal Canins oral sensitive till alla katterna. Nu har djuraffären här stängt, men jag skall hämta påsen så fort de öppnar igen. Jag har dessutom köpt "Cat A Dent Bits" från djuraffären som ligger vid Norreport i Halmstad. Jag har corsodylgel som jag skall stryka på hennes tandkött, det hjälper bra, problemet är bara att hon avskyr det och spottar ordentligt. Jag lyckades sätta på lite för några dagar sedan. Ska sätta på lite mer Corsodyl idag, men hon sprattlar väldigt bra och jag är rädd att hon skall vrida huvudet ur led. Har fått en del bra tips från kattklubben och ska se om jag kan låna feromon doft som Sussie har, men inte använder. Feromoner lugnar ner katterna. Tänkte att det är babys tur att få ett ordentligt bad i dag. Man skall inte tvätta dräktiga honor, men eftersom hon ännu inte är högdräktig så är det nog ingen fara. Jag torkade ur katternas öron i Söndags och de var skitiga, värmen och fukten gör nog att de blir skitiga rätt fort nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar