Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 2 juli 2011

Gucci


Lilla Gucci löper fortfarande, men det börjar avta nu, sen hon fick ett piller. Här står hon och dricker direkt ur kökskranen, hon gillar när vattnet är helfärskt. En del katter gillar att dricka på detta viset och jag brukar ibland lämna kökskranen droppande lite grand med kallvatten.
När det är väldigt varmt väder brukar jag byta vatten upp till tre gånger per dag, för då bildas mycket bakterier och jag vill att de skall vara så rent som möjligt så att katterna håller sig friska. Normalt byter jag vatten morgon och kväll.
En sån där elektrisk vattenfontän som gör att vattnet rinner tror jag inte är så bra. Reklamen låter bra för den, men jag har hört att den kan samla legionella bakterier när samma vatten cirkulerar runt, runt. Köp inte en sån, den är dyr och dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar