Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 1 juli 2011

Juvel har flyttat

Lilla Juvel flyttade i går kväll. Hon kommer till en barnfamilj och jag tror att hon kommer att triva bra. Hon hade lite klet i ögat som var svårt att få bort, jag gillar inte att pilla kattungar i ögonen, men har tvättat lite med bomull och vatten. Man kan ta lite ögonvatten på en bomullstuss eller tops med och försöka rengöra om ögat blir irriterat. Jag tror dock att det lossnar. Sånt ögongrus brukar katter få av sanden från kattsandlådan som yr runt när de gräver där i. På de stora katterna brukar jag bara pilla loss det.
Gucci fick ett p-piller direkt efter att Juvel flyttade, men har ändå löpt och fört oväsen i natt så jag var vaken några timmar och satt framför tv:n. Hon verkar ha lugnat ner sig nu. Hon skall inte få någon ny kull förrän nästa år tror jag om hon inte kommer i form snabbt innan dess. Jag skall hämta två säckar kattfoder till katterna, det är oral care och Queen för dräktig hona. Tänkte att Baby och Fernando skall få en kull framåt hösten. Det var ett tag sen Baby fick en kull senast och hon är i gott hull efter att ha ätit massor av mat för kattungar hon med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar