Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 24 juli 2011

Rocky har flyttat!



Rocky har nu flyttat till Halmstad och bor som ensam sällskapskatt till ett par där. Han får det bra och kommer att vara foderkatt i två år. Jag kommer att använda honom för att para med Gucci, eftersom Fernando är hennes pappa och min den hane som jag har hemma.

Jag kommer kanske att ta en kull på Baby med nästa år med Rocky så kanske jag får en obesläktad hona som går att para med Fernando.

Det är viktigt att se till att de inte blir inavel, så det är bra att jag kan låna Rocky nu lite i bland. Han är en mycket fin hane och har varit en gång hit intills på utställning med lovande resultat. Han har ett pass och är således rabiesvaccinerad. Min J-kull var Rocky pappa till. Jag tror inte att jag parar Gucci förrän nästa år, om hon inte lägger på hullet ordentligt nu. Det kan vara skönt för henne att få springa runt och busa nu utan att vara dräktig och ha kattungar. Hon är en liten hona och väldigt snäll, hon låter kattungarna dia och dia, så hon är rätt utmjölkad nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar